top of page
  • תמונת הסופר/תשקד הרטמן

שונישין- טיפול לתינוקות ולילדים ללא מחטים


כל הורה לילדים קטנים יודע שתינוקות וילדים קטנים נוטים לחלות הרבה. זהו דבר תקין וטבעי, כי כך מתפתחת ומתחזקת המערכת החיסונית שלהם. אך לעיתים נוצר איזשהו חוסר איזון שחוזר על עצמו שוב ושוב: דלקות אוזניים חוזרות, רצף מחלות שלא נגמר, בעיות נשימה, אסטמה, נזלת כרונית, שיעול מציק שלא עובר, בעיות עיכול- גזים, כאבי בטן, ריפלוקס, ועוד.

במקרים כאלו יש לרפואה הסינית מה להציע ולעזור.

בראייה הסינית, המערכת הפיזיולוגית של תינוקות וילדים שונה מהמערכת הפיזיולוגית של מבוגרים. חלק ממערכות הגוף שלהם עדיין אינן בשלות ולכן יותר חלשות (למשל מערכת העיכול). הם נוטים להעלות חום מהר מאוד, כל תסמיני המחלה יכולים להופיע בפתאומיות, ומצד שני יש להם יכולת ריפוי טבעית, וכמו שהמחלה מופיע במהירות ובסערה כך גם הם מצליחים להבריא במהירות. אפילו במקרים של פצעים או שברים, מדהים לראות באיזו מהירות השבר מתאחה והפצע נסגר ללא שום זכר , בשונה מאוד ממבוגרים.

לכן גם מבחינת הטיפול, הרפואה הסינית תומכת בטיפול עדין מאוד לילדים, שרק יעזור לגוף הילד לוסת ולאזן את עצמו ומשם הריפוי יקרה באופן טבעי.

איך נראה טיפול בשונישין?

בטיפול הראשון, ייערך אבחון ותשאול מקיפים יותר לגבי ההיסטוריה הרפואית של הילד/ה, התסמינים מהם סובל/ת, התזונה והשגרה היומיומית ותערך בדיקה גופנית עדינה.

במהלך הטיפול עצמו שאורך כ10-20 דקות (תלוי בגיל הילד/ה ובבעיה ממנה סובל/ת) עוברים על פני הגוף עם כלי מתכת עדינים, במגע שבדרך כלל מאוד נעים לילדים. ניתן לעשות זאת על מיטת טיפולים, כסא או בזרועות ההורים. לעיתים מדביקים מדבקות קטנות על נקודות דיקור.

בסיום הטיפול יהיה הסבר על המשך הטיפול ועל כלים ביתיים שאפשר להשתמש בבית על מנת להמשיך ולחזק את האפקט הטיפולי (כמו מברשת שיניים או מחק של עיפרון). לטיפול הביתי יש חשיבות גדולה כי מעבר לחיזוק היומיומי לגוף הילד, ישנה חשיבות גדולה למגע ולקשר שנוצר בין ההורה לילד.

כמות הטיפולים ותדירותם משתנה מילד לילד ובהתאם לבעיה ממנה סובל, כאשר העיקרון המנחה הוא לא לטפל יותר מידי, אלא רק לתת דחיפה קטנה ולתת לגוף הילד להגיע לבד לריפוי.

מזמינה אותך ליצור איתי קשר למידע נוסף וקביעת טיפול

bottom of page