top of page
  • תמונת הסופר/תשקד הרטמן

שנת הנמר 2022


חגיגות ראש השנה הסיני מתקיימות בסוף ינואר ובתחילת פברואר - חג האביב הסיני. מיליוני סינים בסין וברחבי העולם חוגגים את תחילתה של השנה החדשה.

לוח השנה הסיני נחשב לאחד מלוחות השנה העתיקים בעולם ומורכב ממחזוריות של 12 חיות ברצף קבוע שחוזר על עצמו כל 12שנים, ו-5 אלמנטים (מים, עץ, אש, אדמה ומתכת) שמתחלפים, כך שנוצרת מחזוריות של 60 שנה - שנות דור.

השנים בלוח השנה הסיני אינן ממוספרות אלא מסודרות על פי רצף של 12 חיות - סוס, כבשה, קוף, תרנגול, כלב, חזיר, עכברוש, שור, נמר, ארנבת, דרקון ונחש.

השנה המתקרבת תהיה שנת הנמר באלמנט מים (נמר שחור). השנה הקודמת בה היה נמר שחור היא 1962.

שנת 2022 מתאפיינת בתכונות הנמר. הנמר נחשב למלך החיות הסיני, הוא מסמל אומץ, כוח ותעוזה. הוא כריזמטי ואימפולסיבי, נמרץ וסוחף אחריו. הוא מעורר התרגשות ותשוקה, בעל חוש הומור ואופטימי. אוהב להיות במרכז העיניינים. עצמאי, אוהב לעבוד לבד. יצירתי ובעל בריאות טובה.

אם נולדתם בשנת הנמר הקודמות (2010, 1998, 1986, 1974, 1962) אתם מאופיינים בחוש מנהיגות מפותח, אוהבי אתגר וסיכונים, מלאי מרץ וכריזמה. מרדנים, אימפולסיבים ואגרסיבים אך גם רגישים ומלאי הומור.

אלמנט המים ממתן את אופיו הרוגז והמתפרץ של הנמר, ומוסיפה לו נדבך של סבלנות, יכולת הקשבה פנימית ולמידה עצמית, ראייה מעמיקה ואובייקטיבית. זהו נמר רגוע יותר, בעל יכולות חשיבה גבוהות, אך גם הססני יותר.

בתרבות הסינית העתיקה נמר שחור הוא מזל המיוחס להגנה מפני רוחות רעות והיה מגולף על פני משקוף הבית. הוא מיוחס לאומץ ולשפע – מבחינה כלכלית וחברתית.

נאחל לכולנו שנה טובה עם כוחות מחודשים, אומץ, שפע ובעיקר בריאות טובה!

מזמינה אותך ליצור איתי קשר למידע נוסף וקביעת טיפול

bottom of page